Η προσέγγιση και συμπερίληψη της ετερότητας στο αναθεωρημένο πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει την έννοια της ετερότητας στις διάφορες εκδοχές της στο αναθεωρημένο πιλοτικό αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Το ερευνητικό ενδιαφέρον στρέφεται στο κατά πόσο το σύγχρονο νηπιαγωγείο, σε επίπεδο προγράμματος σπουδών, αναγνωρίζει, αποδέχεται και αναδεικνύει την ετερότητα ως στοιχείο εμπλουτισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας συμπεριλαμβάνοντας ισότιμα στους κόλπους του τη γλώσσα, τις αξίες, τις ικανότητες, τις εμπειρίες και τις γνώσεις των «διαφορετικών» μαθητών και μαθητριών. Στο επίκεντρο τίθενται ο τρόπος νοηματοδότησης της ετερότητας και του «άλλου», η γνώση που κατασκευάζεται για αυτές τις κατηγορίες, η ανάδειξη της ετερότητας σε όλο το αναλυτικό πρόγραμμα, καθώς και ο εμπλουτισμός της σχολικής γνώσης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας µε διαφορετικά πολιτισμικά και κοινωνικά στοιχεία. Έτσι, επιχειρείται μια θεωρητική προσέγγιση των θεμάτων αυτών με κύριο χαρακτηριστικό την κοινωνικο-πολιτισμική διάσταση της διαφορετικότητας.