Οι επιλογές και οι απόψεις γονέων ως προς τις εξωσχολικές δραστηριότητες παιδιών δημοτικού
Στη συγκεκριμένη εργασία αξιοποιείται η θεωρία της πρακτικής του Pierre Bourdieu, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις έννοιες «έξη» (habitus), «γούστο» και «διάκριση», για να αναλυθούν οι απόψεις και οι πρακτικές των γονέων της μεσαίας τάξης σε σχέση με τις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους. Το ζήτημα αυτό έχει απασχολήσει τους/τις ερευνητές/τριες κυρίως σε επίπεδο ποσοτικών ερευνών. Με αφετηρία την πολιτισμική διαφοροποίηση των επιμέρους κοινωνικών τάξεων όπως αποδεικνύεται κατά κύριο λόγο μετά από τη θεωρία του Bourdieu, μελετήθηκαν οι γονικές στρατηγικές και επιλογές που αφορούν στην πραγματοποίηση εξωσχολικών δραστηριοτήτων των παιδιών τους. Η γονική εμπλοκή συνδέεται με τη θεωρία του Bourdieu και συγκεκριμένα με τις έννοιες του «γούστου» και της «διάκρισης». Τα ερευνητικά ερωτήματα σχετίζονται με τις απόψεις και επιλογές των γονέων ως προς τις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών τους, αλλά και με το ρόλο που παίζει η επιλογή των εξωσχολικών δραστηριοτήτων στην ταξική αναπαραγωγή και ενίσχυση του πολιτισμικού κεφαλαίου των παιδιών. Στην παρούσα ποιοτική έρευνα, αναλύονται ημι-δομημένες συνεντεύξεις οκτώ γονέων. Η έρευνα έγινε στα σχολεία της Νέας Ερυθραίας και του Χαλανδρίου. Η καχυποψία του Bourdieu απέναντι στη γενικότερη πεποίθηση που θέλει τις ανθρώπινες επιλογές να αντιμετωπίζονται ως καθαρά προσωπικές, αποδεικνύεται βάσιμη στην τρέχουσα καθημερινότητα μίας οικογένειας της μεσαίας τάξης. Πολλές φορές το προσωπικό ύφος ζωής (στη συγκεκριμένη περίπτωση η επιλογή εξωσχολικών δραστηριοτήτων), ωθείται από ένα σύνολο δράσεων και κινήτρων τα οποία, σύμφωνα με τον Bourdieu, καθορίζουν την κοινωνική διάκριση.