««Για εμάς αυτό είναι εκπαίδευση»: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης σ’ ένα δημοτικό σχολείο της Αθήνας»
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη μελέτη του τρόπου λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων ενός δημοτικού σχολείου του κέντρου της Αθήνας, στο οποίο η πλειονότητα του μαθητικού πληθυσμού προέρχεται από ποικίλα εθνοπολιτισμικά περιβάλλοντα. Αναδεικνύεται μια πτυχή της σχολικής καθημερινότητας του συγκεκριμένου σχολείου που φωτίζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί τον ρόλο τους. Το συγκεκριμένο θέμα προσεγγίστηκε με μεθοδολογικά εργαλεία την ποιοτική ημιδομημένη συνέντευξη και την παρατήρηση πεδίου, οι οποίες πρόσφεραν πολύ πλούσιο υλικό προς μελέτη. Οι εκπαιδευτικοί έχουν κατορθώσει να δημιουργήσουν μια επαγγελματική κοινότητα πρακτικής και μάθησης, μέσω της οποίας μαθαίνουν με ποικίλους τρόπους και εξελίσσουν την πρακτική τους. Σημαντικοί παράγοντες που έχουν συμβάλλει στη δημιουργία της συγκεκριμένης επαγγελματικής κοινότητας πρακτικής και μάθησης είναι οι σχέσεις που έχουν δομήσει τα άτομα μεταξύ τους, αλλά και η ύπαρξη συλλογικής ταυτότητας, η οποία γίνεται αντιληπτή μέσω του μοιράσματος κοινών αξιών και αντιλήψεων σχετικά με το ρόλο της εκπαίδευσης και των ίδιων, ως εκπαιδευτικών και πολιτών, που λαμβάνουν υπόψη τους μαθητές και τις μαθήτριες τους και που οτιδήποτε κάνουν έχει ως εφαλτήριο τα παιδιά και τις οικογένειες τους. Από τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύεται ο ρόλος των εκπαιδευτικών ως ένας ρόλος πολιτικός, με την έννοια πως οι εκπαιδευτικοί όποια στάση κι αν κρατήσουν έχει αντίκτυπο στις ζωές των παιδιών και για αυτό οι συγκεκριμένοι/ες έχουν επιλέξει να έχουν ενεργητικό ρόλο, υπερασπιζόμενοι/ες τα δικαιώματα των μαθητ(ρι)ων, των οικογενειών τους αλλά και τα δικά τους.