«Γουστάρω να ‘σαι αλήτης και εγώ να ‘μαι madame»: Οι έμφυλες ταυτότητες στην ελληνική τραπ μουσική
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις έμφυλες ταυτότητες στους στίχους της σύγχρονης ελληνικής τραπ μουσικής. Πιο συγκεκριμένα, κεντρικός στόχος της έρευνας είναι η μελέτη των τρόπων, με τους οποίους παρουσιάζονται οι θηλυκότητες και οι αρρενωπότητες στους στίχους της τραπ. Για τη μελέτη αυτή χρησιμοποιήθηκαν 39 τραγούδια/κείμενα, προκειμένου να αναδειχθούν οι λόγοι που (ανα)παράγονται, η αποσαφήνιση της στόχευσής τους και το πώς μέσω αυτών αναπαρίστανται και νοηματοδοτούνται τα έμφυλα υποκείμενα και οι ρόλοι τους. Κατ’ επέκταση, ως μέθοδος ανάλυσης των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η κριτική ανάλυση λόγου και, συγκεκριμένα, η κοινωνικο-πολιτισμική προσέγγιση του Fairclough (1992). Από την ανάλυση φαίνεται να (ανα)παράγονται κυρίως στερεοτυπικές έμφυλες ταυτότητες και επιτελέσεις, καθώς η πλειονότητα των λόγων που εντοπίζονται στο σώμα κειμένων φαίνεται να επιβεβαιώνουν την ευρύτερη τάξη του λόγου που σχετίζεται με τις κυρίαρχες έμφυλες ιδεολογίες.