Βία και επιθετικότητα στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία: Μελέτη περίπτωσης σε ένα Νηπιαγωγείο της Αθήνας
Η βία που λαμβάνει χώρα στην εκπαίδευση αποτελεί κομμάτι της ευρύτερης κοινωνίας στην οποία έγκειται. Η παρούσα διπλωματική εργασία με θέμα «Βία και επιθετικότητα στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία: Μελέτη περίπτωσης σε ένα Νηπιαγωγείο της Αθήνας» που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του ΠΜΣ «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Ε.Κ.Π.Α.) διερευνά τη βία ως προς τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της. Σκοπός της είναι η ανίχνευση, αναγνώριση και καταγραφή μορφών βίας και επιθετικότητας που εμφανίζονται στο Νηπιαγωγείο. Συγκεκριμένα, η μελέτη εστιάζει στις κοινωνικές προεκτάσεις που χαρακτηρίζουν το φαινόμενο της βίας, εντός του σχολικού περιβάλλοντος, δηλαδή τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των μαθητών που διαπράττουν ή/και δέχονται βία. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε μια εμπειρική έρευνα σε Δημόσιο Νηπιαγωγείο της Αττικής κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα με μεθοδολογικά εργαλεία την επιτόπια παρατήρηση στο χώρο του Νηπιαγωγείου και τις ημιδομημένες συνεντεύξεις σε δυο νηπιαγωγούς.