Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα με αφορμή τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας
Η διπλωματική αυτή εργασία ασχολείται με την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα ως μια εναλλακτική προσέγγιση διδασκαλίας και μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, ερευνά κατά πόσο μπορεί να διδαχθούν όψεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με αφορμή τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας. Μέσω της Έρευνας-Δράσης, η ερευνήτρια-εκπαιδευτικός πήρε ενεργητικό ρόλο και, ορμώμενη από μικρά περιστατικά ξενοφοβίας και ρατσισμού στην τάξη, σχεδιάσε και εφάρμοσε εναλλακτικές διδακτικές πρακτικές. Αυτές οι πρακτικές είναι βασισμένες στη μεθοδολογία της μη τυπικής μάθησης και βασικό σκοπό είχαν να ενθαρρύνουν τους μαθητές να προβληματιστούν για ζητήματα ρατσισμού, ανισοτήτων και διαφορετικότητας. Τα μαθήματα εφαρμόστηκαν σε μαθητές Ε΄ Δημοτικού σε επαρχιακή πόλη της Ελλάδας. Οι εναλλακτικές διδακτικές πρακτικές αξιολογήθηκαν με βάση την ανταπόκριση των μαθητών και λαμβάνοντας υπόψη τα διαφορετικά κοινωνικομορφωτικά τους χαρακτηριστικά.