Εκπαιδευτικές πρακτικές και αντιλήψεις γονέων για τη φοίτηση των παιδιών τους στο «καλό» σχολείο της γειτονιάς
Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας επιχειρείται η διερεύνηση των μορφωτικών πρακτικών που υιοθετούνται από τους γονείς και η μελέτη της επιλογής σχολείου σε συνάρτηση με την ταξική υπαγωγή των γονέων.Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δημόσιο Δημοτικό σχολείο του κέντρου των Αθηνών, που φέρεται να έχει τη φήμη του «καλού» σχολείου με αποτέλεσμα να αποτελεί πόλο έλξης για τους Έλληνες γονείς. Στην έρευνα συμμετείχαν γονείς παιδιών του συγκεκριμένου σχολείου που φοιτούν στις Δ, Ε, Στ τάξεις. Μέρος των γονέων παρέκαμψαν το γεωγραφικό κριτήριο εγγραφής και επέλεξαν μέσα από μια άτυπη διαδικασία το εν λόγω σχολείο. από τα ερευνητικά ευρήματα προκύπτει πως η ταξική υπαγωγή των γονέων καθορίζει τις οικογενειακές μορφωτικές πρακτικές και τις στρατηγικές του αναφορικά με το ζήτημα της επιλογής σχολείου. Επιπλέον αναδείχθηκε πως η «καλή» φήμη του σχολείου οφείλεται στη μαθητική σύνθεση του σχολείου, στο σχολικό κτήριο, στην ηγεσία και τέλος στον ενεργό Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.