Η εκπαίδευση κρατουμένων: ανιχνεύοντας απόψεις εκπαιδευτικών για το ρόλο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση των «δεινών» του εγκλεισμού και στην κοινωνική επανένταξη των κρατουμένων εντός Ειδικού Κέντρου Κράτησης Νέων (ΕΚΚΝ)
Η διπλωματική εστιάζει στην διερεύνηση των απόψεων εννέα καθηγητών με σημαντική διδακτική εμπειρία σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντός Ειδικού Κέντρου Κράτησης Νέων, για τον ρόλο της εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση των συνεπειών που επιφέρει ο εγκλεισμός και στην κοινωνική επανένταξη των νεαρών κρατουμένων. Το έργο του γνωστού κοινωνιολόγου Ervin Goffman αποτελεί βασικό πυλώνα για την μελέτη των ασύλων, καθώς και η διερεύνηση του προφίλ και των χαρακτηριστικών των νεαρών κρατουμένων. Επίσης, κεντρική θέση έχει η θεωρία της εκπαίδευσης ενηλίκων που προτείνεται και από το Συμβούλιο της Ευρώπης για την εκπαίδευση στις φυλακές για την διερεύνηση του εκπαιδευτικού πλαισίου.
Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει το σχολείο στην αντιμετώπιση των συνεπειών του εγκλεισμού, καθώς φαίνεται ότι αποτελεί βασικό πυλώνα άρσης της απομόνωσης, ενίσχυσης της δημιουργικής απασχόλησης και της επικοινωνίας των κρατουμένων με τον έξω κόσμο. Ωστόσο, οι απόψεις των καθηγητών για την συμβολή του υπάρχοντος πλαισίου εκπαίδευσης στην κοινωνική επανένταξη των κρατουμένων φαίνεται ότι αναδεικνύουν μια σειρά από σημαντικές ελλείψεις στο υπάρχον πλαίσιο σπουδών. Επίσης, αναδεικνύονται και επιμέρους σημαντικά ζητήματα όπως τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται στο υπάρχον πλαίσιο, οι προσδοκίες των καθηγητών για την πρόοδο των μαθητών τους, αλλά και ο ρόλος που έχουν επωμιστεί ως εκπαιδευτικοί.