Η εκπαιδευτική στρατηγική και οι διαδικασίες αποφυγής/ επιλογής σχολείου από την πλευρά της οικογένειας: μελέτη περίπτωσης ενός δημοτικού σχολείου στην Αθήνα
Η επένδυση στην εκπαίδευση των παιδιών αποτελεί κομμάτι του γονικού ρόλου για τους περισσότερους, ωστόσο οι μορφωτικές πρακτικές των γονέων διαφοροποιούνται. Στο πλαίσιο της παρούσας προσπάθειας επιχειρείται η διερεύνηση της εκπαιδευτικής στρατηγικής που υιοθετείται από τους γονείς , αλλά και η μελέτη της διαδικασίας αποφυγής μιας σχολικής μονάδας, σε συνάρτηση με την ταξική και εθνοπολιτισμική τους υπαγωγή. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα σχολείο του κέντρου της Αθήνας, το οποίο συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό αλλοδαπών μαθητών και έχει τη φήμη σχολείου με χαμηλό επίπεδο. Τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των μαθητών που φοιτούν σε αυτό, το καθιστούν «ανεπιθύμητο» για ορισμένους γονείς, οι οποίοι αν και τα παιδιά τους ανήκουν στο συγκεκριμένο σχολείο, μεθοδεύουν πρακτικές αποφυγής, παρακάμπτοντας την τυπική υποχρέωση εγγραφής στο σχολείο με γεωγραφικά κριτήρια.
Στην έρευνα συμμετείχαν γονείς μαθητών του συγκεκριμένου σχολείου, αλλά και γονείς νηπίων, των οποίων τα παιδιά ανήκουν στο σχολείο της έρευνας. Όπως μαρτυρούν τα ερευνητικά ευρήματα, τα ταξικά και εθνοπολιτισμικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, διαπλέκονται διαρκώς και καθορίζουν αποφασιστικά τις στάσεις και τις πρακτικές τους, υποδεικνύοντας τελικά διαφοροποιημένους τρόπους γονικής συμμετοχής στην εκπαίδευση.