Η πολιτειότητα των παιδιών και ο κοινωνικός ρόλος της εκπαίδευσης: αντιλήψεις ακαδημαϊκών.
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να μελετήσει τις απόψεις ακαδημαϊκών (μελών ΔΕΠ) σε ελληνικά Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης, σχετικά με την παιδική ηλικία και την πολιτειότητα των παιδιών, αλλά και τον κοινωνικό ρόλο της εκπαίδευσης, υπό το πρίσμα της Κριτικής Παιδαγωγικής. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της θεματικής ανάλυσης εννέα ημιδομημένων συνεντεύξεων, γίνεται προσπάθεια να προσεγγιστούν οι αντιλήψεις τους για την πολιτειότητα, την κοινωνική και πολιτική συμμετοχή των παιδιών, το εάν θεωρούν ότι η παιδική πολιτειότητα είναι δυνάμει ή εν ενεργεία ιδιότητα των παιδιών και πώς αντιλαμβάνονται το ρόλο του εκπαιδευτικού συστήματος στην προώθησή της. Τέλος, γίνεται απόπειρα να κατανοηθεί πώς αντιλαμβάνονται τον δικό τους ρόλο και πώς αυτοπροσδιορίζονται σε σχέση με την Κριτική Παιδαγωγική.