Η συγκρότηση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία.
Η εργασία αποτελεί μία ποιοτική έρευνα, που μελετά τη συγκρότηση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Τα Πρότυπα και Πειραματικά είναι σχολεία υψηλού κοινωνικού κύρους, τα οποία διαφέρουν από τα τυπικά, τόσο ως προς τη μαθητική τους σύσταση (οι μαθητές επιλέγονται είτε με κλήρωση, είτε με εξετάσεις), όσο και ως προς τη σύσταση του εκπαιδευτικού τους προσωπικού (οι καθηγητές επιλέγονται ύστερα από αξιολόγηση). Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας είναι να μελετήσει πώς οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί δεδομένου ότι διδάσκουν σε αυτά τα σχολεία, νοηματοδοτούν την επαγγελματική τους ταυτότητα και ποια στοιχεία συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της.Για την έρευνα διεξάχθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις σε οκτώ εκπαιδευτικούς, οι οποίες αναλύθηκαν με τη μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία φαίνεται να είναι αρκετά ενδυναμωμένη. Ο λόγος που επιλέγουν τα σχολεία αυτά φαίνεται να αποτελεί στρατηγική για την επαγγελματική τους ανέλιξη. Δηλώνουν ότι είναι αρκετά ικανοποιημένοι από το επάγγελμά τους, τόσο από τη συνεργασία με τους συναδέλφους τους, τους γονείς και τους μαθητές, όσο και από τη δυνατότητα που έχουν να διδάσκουν αντικείμενα εκτός ύλης, κάτι που ενισχύει την αυτονομία τους.