Οικογένεια και ιδιωτική εκπαίδευση. Επιλογή και έλεγχος στις σχέσεις σχολείου και γονέων στο ιδιωτικό νηπιαγωγείο
Η λειτουργία της εκπαίδευσης στα πλαίσια της αγοράς αποτελεί μια πραγματικότητα για πολλές χώρες, όπως και την Ελλάδα. Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής αγοράς, αναπτύσσονται νέες δυναμικές στις σχέσεις σχολείου- οικογένειας. Η συγκεκριμένη εργασία συμβάλλει στη μελέτη της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που ελάχιστα έχει μελετηθεί στην Ελλάδα, εξετάζοντας τις διαδικασίες μέσω των οποίων συγκροτούνται οι σχέσεις ιδιωτικού σχολείου- οικογένειας. Στα πλαίσια διεξαγωγής ποιοτικής έρευνας, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με τις/τους διευθύντριες/ές οκτώ νηπιαγωγείων, τα περισσότερα από τα οποία εντάσσονται σε «γνωστά» (ως προς τη φήμη τους) ιδιωτικά σχολεία της Αττικής. Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, η οικογένεια και το σχολείο μπαίνουν σε διαδικασίες αμφίδρομης επιλογής. Η οικογένεια υιοθετεί στρατηγικές διερεύνησης της εκπαιδευτικής αγοράς, οι οποίες συνδέονται με ένα μακροπρόθεσμο εκπαιδευτικό πλάνο. Το σχολείο, μέσα από τις πρακτικές ενημέρωσης των ενδιαφερόμενων γονέων, αναπτύσσει μηχανισμούς γνωριμίας και ελέγχου τόσο των γονέων όσο και των παιδιών και γίνεται επιλεκτικό. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, το σχολείο ορίζει το πλαίσιο και τα όρια των σχέσεων που αναπτύσσονται. Σε αυτές τις σχέσεις το σχολείο αποτελεί τον «ειδικό» και διαφυλάσσει τις αρχές και τη φιλοσοφία του σχολείου.