Οικογενειακές Εκπαιδευτικές Πρακτικές και Κοινωνικές Στρατηγικές: Η Επιλογή του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου
Οι εκπαιδευτικές πρακτικές οικογενειών διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων αποτελούν αντικείμενο διερεύνησης στο πλαίσιο της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η μελέτη των οικογενειακών και κοινωνικών στρατηγικών όπως αυτές διαφαίνονται μέσω της επιλογής του πρότυπου πειραματικού γυμνασίου. Η εργασία βασίζεται σε εμπειρική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις βάθους με εννέα γονείς παιδιών που φοιτούν στην πρώτη τάξη πέντε πρότυπων πειραματικών γυμνασίων στην περιφέρεια της Αττικής. Τα ερευνητικά δεδομένα έδειξαν ότι η επιλογή του πρότυπου πειραματικού σχολείου αποτελεί μέρος μίας στρατηγικής διάκρισης και διασφάλισης κοινωνικών προνομίων. Παράλληλα, οι γονείς στις εκπαιδευτικές πρακτικές τις οποίες υιοθετούν ενεργοποιούν τους πολιτισμικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς τους πόρους.