Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τις Θηλυκότητες και τις Αρρενωπότητες στο νηπιαγωγείο
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για τις επιτελέσεις της θηλυκότητας και της αρρενωπότητας των παιδιών στον χώρο του νηπιαγωγείου. Οι εις βάθος συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν έφεραν στην επιφάνεια μια σειρά από στερεοτυπικούς λόγους για τα φύλα, βασισμένοι στον συνεχή ετεροπροσδιορισμό της θηλυκότητας και της αρρενωπότητας. Οι νηπιαγωγοί της έρευνας δεν απέφυγαν τα έμφυλα στερεότυπα όταν αναφέρονταν στα χαρακτηριστικά των παιδιών, στις δραστηριότητές τους και στις αλληλεπιδράσεις τόσο μεταξύ τους όσο και με τις εκπαιδευτικούς. Την ίδια στιγμή, η κατασκευή της έμφυλης ταυτότητας των νηπίων προσεγγίστηκε με όρους περιβαλλοντικών και βιολογικών επιδράσεων, με τα παιδιά να μην εμπλέκονται ενεργά σε αυτήν την διαδικασία. Κατά τον εντοπισμό έμφυλων στερεοτυπικών συμπεριφορών, οι νηπιαγωγοί δήλωσαν ότι επιδίδονται σε μια σειρά από πρακτικές για να τις εξαλείψουν, χωρίς ωστόσο να σχεδιάζουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις ή να συνεργάζονται με τα ίδια τα παιδιά, υπονοώντας ότι οποιαδήποτε κίνησή τους είναι αυθόρμητη και στηρίζεται στις άνισες σχέσεις εξουσίας εκπαιδευτικών-μαθητών/τριών εντός των σχολικών τάξεων.