Στάση απέναντι στο σχολείο και προσδοκίες των μαθητών του Λυκείου για το επαγγελματικό τους μέλλον.
Η εργασία αυτή εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών/τριων ως προς το εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και το πώς διαμορφώνουν τις προσδοκίες τους για το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό τους μέλλον. Αναλύονται οι απόψεις των μαθητών μέσα από 6 ημιδομημένες συνεντεύξεις όπως αυτές διαμορφώνονται από το πολιτισμικό κεφάλαιο, τις θεωρίες αντίστασης και της εκπαιδευτικής ταυτότητας που προϋποθέτει το σχολείο να έχει ο μαθητής προκειμένου να επιτύχει. Οι αντιλήψεις αυτές διαμορφώνουν την σχέση του/της μαθητή/τριας με το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο στην Ελλάδα είναι και το «εισιτήριο» για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Παιδιά που δεν κατορθώνουν να αναδιαμορφώσουν την ταυτότητα τους όπως την ζητά το σχολείο, το οποίο ορίζει ένα πρότυπο «καλού μαθητή», έρχονται σε σύγκρουση με το εκπαιδευτικό σύστημα, υιοθετούν αντιθετικές συμπεριφορές προς αυτό και οι αντιλήψεις που διαμορφώνουν τόσο για τη γνώση όσο και για τον τρόπο μετάδοσης της επηρεάζουν τις προσδοκίες και τους στόχους που θέτουν με πιο απλό παράδειγμα την επιλογή ομάδας προσανατολισμού στην Β’ Λυκείου η οποία στη συνέχεια τους δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένες σχολές.