Πολιτισμικές Αναφορές & Συμπερίληψη: Ανάλυση εγχειριδίων διδασκαλίας της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας & διδακτικών πρακτικών εκπαιδευτών ενηλίκων προσφύγων
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις αναφορές συμπερίληψης του πολιτισμικά «άλλου» στα εγχειρίδια της διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και στον τρόπο που προσλαμβάνουν την έννοια της συμπερίληψης οι εκπαιδευτικοί. Πεδίο της έρευνας αποτελούν τέσσερα εγχειρίδια, τα οποία θεωρούνται βασικά εργαλεία για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς του κλάδου της διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης γλώσσας καθώς επίσης και οι απόψεις εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αλλόγλωσσους ενήλικες μαθητές. Πιο αναλυτικά, η συγκεκριμένη μελέτη διερευνά τη συχνότητα και το είδος των αναφορών στον πολιτισμικά διαφορετικό μαθητή εντός του περιεχομένου των σύγχρονων εγχειριδίων και τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί γεφυρώνουν πιθανές σχετικές ελλείψεις εντός των εγχειριδίων. Η έρευνα βασίστηκε σε σύνθετα μεθοδολογικά εργαλεία (ανάλυση περιεχομένου και συνέντευξη) και σκοπεύει να αναδείξει μέσα από τον λόγο των εκπαιδευτικών και από το περιεχόμενο των εγχειριδίων εάν και με ποιον τρόπο παρουσιάζονται πολιτισμικά στοιχεία που να σχετίζονται με τον πολιτισμό της Ελλάδας και των χωρών προέλευσης των μαθητών, καθώς και εάν αξιοποιούνται κατά τη διδασκαλία βάσει των αρχών της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης