Σχολείο, θρησκεία και εκπαιδευτικές επιλογές των γονέων: Η περίπτωση του σχολείου της Μητρόπολης Πειραιά
Με αφορμή τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με θρησκευτικές αναφορές, η εργασία αυτή επιδιώκει να μελετήσει το σχολείο της Ιεράς Μητρόπολης Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται πώς η σχολική γνώση και η θρησκεία συνυπάρχουν στο ίδιο πλαίσιο μέσω του αναλυτικού προγράμματος και ακόμα πώς αυτή η σχέση αποτυπώνεται στους στόχους και στην οργάνωση του προγράμματος αυτού, ειδικά σε ένα θρησκευτικό σχολείο. Οι αντιφάσεις που μοιραία δημιουργούνται αποτελούν το αντικείμενο του ενδιαφέροντός μας.
Επιπλέον μελετάται η γονεϊκή επιλογή, αρχικά ως μια πρακτική που αφορά ιδεολογικά ζητήματα και θρησκευτικές πεποιθήσεις. Ωστόσο επειδή έχουμε να κάνουμε μ’ ένα ιδιωτικό σχολείο, δε θα μπορούσε να μη συμπεριληφθεί στην προβληματική μας και η παράμετρος που συνδέει τις επιλογές των γονέων με μια κοινωνική στρατηγική για το μέλλον των παιδιών τους. Στην προκειμένη περίπτωση γίνεται προσπάθεια να εξερευνήσουμε τις προσδοκίες των γονιών που κρύβονται πίσω από την επιλογή του εν λόγω σχολείου, αλλά και πώς το κοινωνικό, πολιτισμικό και οικονομικό κεφάλαιο που κατέχουν σχετίζεται με την έκφραση αυτής της επιλογής.