Σχολείο και οικογένεια – ο ρόλος τους στην προσχολική ηλικία: Το ζήτημα της επικοινωνίας
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των απόψεων για τη συνεργασία νηπιαγωγών και γονέων στο πλαίσιο της σύγχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται οι απόψεις γονέων και νηπιαγωγών για το θεσμό του νηπιαγωγείου, οι απόψεις τους για την μεταξύ τους συνεργασία, για την επικοινωνία που αναπτύσσουν καθώς και οι απόψεις τους για ενδεχόμενες προτάσεις για την ενίσχυση και τη δημιουργία συνεργατικών πρακτικών.
Η συγκεκριμένη έρευνα βασίστηκε, εκτός από την σχετική βιβλιογραφία, σε ατομικές συνεντεύξεις μικρού δείγματος γονέων και νηπιαγωγών δημόσιων νηπιαγωγείων σε περιοχή της Αθήνας. Δημιουργήθηκαν δύο οδηγοί με κοινούς άξονες για να ληφθούν πληροφορίες προς σύγκριση. Τα ευρήματα που προέκυψαν δείχνουν ότι γονείς και νηπιαγωγοί θεωρούν σημαντικό το ρόλο του νηπιαγωγείου για την ανάπτυξη του παιδιού, διαφοροποιούνται όμως για τον ρόλο και την ευθύνη που έχει κάθε πλευρά ως προς το κομμάτι της συνεργασίας.
Η αποσαφήνιση των απόψεων του δείγματος αποκαλύπτει τα πλεονεκτήματα αλλά και τις ελλείψεις της μεταξύ τους συνεργασίας, ώστε έτσι να αναδειχθούν ενδεχόμενες προτάσεις βελτίωσης, προκειμένου το ζήτημα της συνεργασίας να αποκτήσει ουσιαστικό νόημα στην προσχολική αγωγή.