«Τα σχολεία θέλουνε άνοιγμα το απόγευμα για να είναι σχολεία»: Διδάσκοντας Ελληνικά σε γονείς και μέλη της κοινότητας σε ένα δημόσιο σχολείο στην Αθήνα
Η παρούσα εργασία, αξιοποιώντας τη μέθοδο των ποιοτικών συνεντεύξεων, διερευνά τους τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχεδιάζουν και υλοποιούν μαθήματα ελληνικών σε ενήλικες μετανάστες γονείς και μέλη της κοινότητας σε ένα δημόσιο σχολείο στην Αθήνα. Δύο από τους/τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην έρευνα είναι μόνιμα διορισμένοι/ες εκπαιδευτικοί στο συγκεκριμένο σχολείο και δύο άλλες είναι συνταξιούχοι. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται οι στόχοι που οι εκπαιδευτικοί θέτουν, οι παιδαγωγικές πρακτικές που υιοθετούν καθώς και το περιεχόμενο των μαθημάτων. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει πως ο ρόλος των εκπαιδευτικών ως δασκάλων του πρωινού προγράμματος και παράλληλα των μαθημάτων ελληνικών σε ενήλικες, είναι καταλυτικός για τη συγκρότηση της στοχοθεσίας των μαθημάτων, στην οποία κεντρικό ρόλο έχει η επικοινωνία με τους γονείς και η δημιουργία ενός οικείου τόπου συνύπαρξης με το πρωινό, τυπικό πρόγραμμα . Οι παιδαγωγικές πρακτικές και η επιλογή του περιεχομένου αντανακλούν τη στοχοθεσία και εστιάζουν στην ένταξη των αναγκών και εμπειριών των μαθητών/τριών, όπως αυτές προκύπτουν από μια δυναμική διαδικασία συνδιαλλαγής μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, μαθητριών. Οι στόχοι και οι πρακτικές προκύπτουν από μια κοινή αντίληψη των εκπαιδευτικών η οποία φαίνεται να διατρέχει τις αντιλήψεις τους για τη λειτουργία του σχολείου ευρύτερα.