Το παιδί ως μέλος της κοινωνίας των πολιτών. Η περίπτωση μιας σχολικής κοινότητας
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μικρής κλίμακας ποιοτική έρευνα, η οποία, λαμβάνοντας υπόψη τα συμμετοχικά δικαιώματα του παιδιού όπως προσδιορίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού του Ο.Η.Ε., επιχειρεί να διερευνήσει τη συμμετοχή των παιδιών στην κοινωνία των πολιτών, και συγκεκριμένα στην σχολική κοινότητα, βασικά μέλη της οποίας είναι οι μαθητές/-τριες, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Με βάση τις ημιδομημένες ατομικές συνεντεύξεις των μαθητών/-τριών, των εκπαιδευτικών και των γονέων εξετάζονται οι αντιλήψεις τους για την πολιτειότητα του παιδιού και για την πολιτική και κοινωνική συμμετοχή του στη σχολική κοινότητα. Τέλος, γίνεται μια απόπειρα να κατανοηθεί η σχέση της σχολικής διακυβέρνησης και της διαπραγμάτευσης της θέσης και της συμμετοχής των παιδιών στη σχολική κοινότητα.